Nu lirar papperet i samma division som vårt tvättmedel.

Företaget Vårda i Skutskär gundades av Mats Zetterlund år 1995. Vårda erbjuder ett brett sortiment inom tvätt- och diskmedel samt hygienpapper med fri hemleverans både snabbt, smidigt och enkelt.

Mats är en drivande mångsysslare som innan Vårda grundades hade flera års erfarenhet i försäljning inom branschen i bagaget. Företaget vänder sig i första hand till alla familjer inom området Norrtälje-Kumla-Orsa-Sundsvall och allt där imellan. I mitten på 2000-talet tilldelades Mats priset för en av de mest framgångsrika företagen i Gävleborgs län gällande både ekonomi, försäljning, utveckling och personalvård.

Miljön och det kompakta tänkandet står i fokus
Miljön är något som Vårda värderar högt och har därför omsorgsfullt valt ut råvaror för att skona både människan och naturen. Genom att de levererar koncentrerade produkter och kompakta förpackningar minskar Vårda automatiskt det växande sopberget. ”Idag kompletterar dessa två produktgrupper, Tvättmedel och Hygienpapper, varandra på ett väldigt bra sätt. De lirar i samma division”, säger medarbetarna om sortimentet.

Samarbetet med P&P har pågått sedan 2013. Tidigare hade de oblekta produkter från en annan stor tillverkare i Sverige. ”Våra egna Vårdaprodukter inom mjukpapper

från P&P underlättar för oss. Vårdaprodukterna ska stå för kvalitet och miljö. I 15 år har kunderna lärt sig att Vårda Tvättmedel klarar de kriterierna. När vi även satt Vårda-loggan på ett antal utvalda hygienprodukter förstår kunderna att vi har breddat sortimentet med bibehållen god kvalitet. Grupperna lirar i samma ligga”

Vi vet att fria produktprover ger resultat
Vårda menar att alla hygienprodukterna vinner förtroende direkt eller efter en tid. ”Om kunderna ska bli övertygade spelar det ingen roll om vi tycker att det här är Världens bästa papper. De måste få testa det själva. Vi erbjuder alltid fri användning i 20 dagar och den tiden räcker för att kunderna ska förstå det kompakta tänkandet och kvaliteten på produkterna. Har vi väl sålt en gång till en kund så kommer de tillbaka. Vi tappar inga kunder. Så är känslan”. Produktgrupperna kompletterar och hjälper varandra men papperet säljs numer även utan tvättmedlets hjälp.

Sidoprojektet Mats Antik
Vårda har nu ett komplett och tight sortiment inom rengöring och hygienpapper som säljs av en stark och lite mindre säljgrupp. Men Mats Zetterlund, som är en drivande person, startade även projektet Mats Antik under 2015. Från början var det mer eller mindre ett hobbyprojekt, men sedan mars 2017 har de ett företagskonto på Tradera där de säljer inredning, antika föremål, porslin och tavlor m.m. ”Idag är det lite mer på allvar och ett bra sidoben till oss vid sidan av Vårdaprodukterna”, säger de. De tror att Mats Antik ska utvecklas lika bra som Vårdaprodukterna. Via mun-mot-mun-metoden och smidiga hemleveranser. ”Då kan kunderna ägna mer tid åt frihet eller andra måsten, när de väntar på vår leverans”

Läs mer om Vårda

Läs mer om Mats Antik